Sylvia

Tocmai m-am intors de la cumparaturi, am fost de data asta la un supermarket pentru ca imi trebuia fructe de mare proaspete si diversificate si din pacate in micul meu orasel departe de mare nu am un bun magazin de peste care sa imi ofere asta . Desfacand repede si asezand pe masa cumparaturile am avut o revelatie : suntem ca stil alimentar ceea ce cumparam si mancam. Atat ca si cantitate, diversitate, tendinte culinare, timp pe care il acordam gatitului, pasiunea pentru alimente si gusturi noi, echilibru intre grasimi, vegetale, calorii…..toate astea pot si analizate si judecate asezand pe masa plasa voastra de cumparaturi : v-ati gandit la asta  ?

Sa incep cu mine : nu sunt fan al marilor magazine, am renuntat la ele in ultima vreme , prefer sa cumpar legumele de la aprozar sau piata , carnea de la macelarie, exact bucata de care am nevoie si painea mereu de la brutarie. Desi exista aparenta de pret mai mare este doar o aparenta, o simpla vizita la supermarket si un cos din care o treime de produse nu erau pe lista, nu iti trebuie de fapt … si oricum nu o sa apuci sa le consumi si le arunci , spune totul despre ce inseamna scump sau necesar. Deci pentru o analiza clara ar trebui o tura de cumparaturi completa, necenzurata, efectiv sa pui pe cineva sa mearga la cumparaturi si sa vezi ce a ales apoi . Va prezint lista mea :

 

    Mentionez ca a fost o iesire scurta de cumparat fructe de mare si paste , am cuparat deci : paine cu cereale si paine pe vatra, piept de rata( celebrul magret de canard ) care este super gustos si se prepara in cateva minute , cateva rosii cerise, scoici de doua categorii dupa care plecasem si o portie buna de brat de caracatita ( era la oferta si mi-am dat seama ca nu am gatit de o vesnicie) , paste chinezesti, paste proaspete unele umplute cu mozarella si rosii celelalte italienesti umplute cu hribi, ciuperci de padure, usturoi, niste paste Barilla Mafalde corde care au o forma super interesanta ( mereu cumpar paste de forme diferite sa le testez textura), un vin rosu Medoc 2008, un orez cu gatire rapida de 4 minute si doua carti de cuisine, una cu retete de risotto ( prezentarea retetelor era exceptionala ) si o carte mica cu “papillotes” clasica prezentare in papiota de hartie de copt a preparatelor in special pe baza de peste care avea de asemnea o super prezentare .        Aceste alimente atat ca alegere cat si ca stil ma reprezinta, din cauza timpului liber limitat aleg in ultima vreme alimente cu timp de gatire scurt, consum de 2 ori pe saptamana minim fructe de mare si nu vb aici de ciudatenii de homari sau languste scumpe ci de scoici , creveti, etc. Mananc de 2 ori peste , consum carne rosie dar vita sau rata, (destul de rar ) si sunt iremediabil indragostita de paste ……toate culorile, texturile formele , de bucataria italiana….Se gatesc extrem de repede si sunt super sanatoase in combinatiile sanatoase, eu le mananc doar cu legume su cu fructe de mare, gatite cu o lingura de ulei de  masline pt 2 persoane si lasate al dente  asa ca nu sunt deloc calorice. Gatesc o data pe saptamana mancare chinezeasca, am mereu la indemana alimente sanatoase cu timp de preparare scurt, gen orez cu preparare scurta si paste,  experiementez mereu noi retete si mereu mai cumpar cate o carte de bucatarie care ma cucereste cu retetele ei si realizez ca mereu e ceva de invatat.

    Care ar fi concluzia, obiceiurile alimentare sanatoase sau nesatoase pot fi analizate dupa o tura scurta de shopping, puteti sa verificati echilibrul sau dezechilibrul alimenar , daca unii spun ca privind pantofii va pot spune cine sunteti eu spun ca daca va vad sacosa de cumparaturi va spun cine sunteti ca si consumator 🙂 . Daca in plasa de regasesc multe conserve, mezeluri, carnuri grase, o sticla de ulei ca se termina repede, semipreparate ambalate frumos dar pline de calorii, dulciuri fara numar, prajituri …..acolo este raspunsul de ce aveti probleme de greutate si oscilatii in greutate. O sa scriu o serie mai detaliata de articlole despre alimente si combinatii asa cum invatat la scoala de bucatar profesionist si din experienta mea personala. NU credeti in mituri gen : pastele ingrasa, dulciurile calmeaza, excludem complet grasimile, nu mancam carbohidrati.  Analizati ce cumparati si ce mancati, vedeti unde gresiti ca si cantitate si alegeri, verificati balanta de echilibru intre proteine, vitamine, cereale si oligoelemente sin plasa dvs si veti afla raspunsul ce trebuie schimbat.

   Si daca nu reusiti sa o faceti va promit ca va ajut eu 🙂 faceti o poza cu cumparaturile de mancare si va spune eu ce stil aveti si ce ar trebui schimbat daca nu e ok. Desi lucrez in domeniul culinar si petrec jumatate din viata intr-un restaurant in care sa gasesc de  toate : de la foie gras, produse de charcuterie/mezeluri, carnuri, fructe de mare si dulciuri ….si as putea sa consum zilnic, nu am oscilat in greutate de doi ani si nu am schimabt marimea mea 38 decat sa cumpar unele lucruri marimea 36 ….deci stiu despre ce vorbesc. Nu imi ingradesc placerea de a descoperi gusturi noi, consum paste si mananc normal si echilibrat deci se poate :).

  Paspundeti la intrebarea: ce aveti in cosul de cumparaturi ? Ce va place sa cumparati, gatiti si degustati ? Eu o sa va spun ce stil alimentar aveti si cat timp acordati gatitului si importanta pe care o acordati gastronomiei.