Sylvia

De cateva zile sunt intr-o minivacanta, mi-am propus sa adopt un still de viata dinamic si o alimentatie mai contorizata putin. Am zis ca incep sa tin dieta fara sare dupa o zi slabisem ce-i drept un kg dar de deshidratare cred ๐Ÿ˜‰ asa ca mi-am zis ca nu e de mine si mai bine tin eu “dieta ” mea adica mancat aproape orice in cantitate normala cu contorizare de calorii si facut de sport. Asta am si facut si ma simt excelent o sa va dau exemple de platouri sanatoase, satioase si fara prea multe calorii. Pentru ca azi am facut somon, un peste extrem de gras dar sanatos si plin de oligoelemente; nu am mai mancat la cina altceva decat acest platou . Continut: somon la gratar 100 grame deci 192 calorii, cuscus ( am cantarit 30 grame de cuscus deci 105 calorii ) , o lingura de ulei de masline 92 calorii, 200 grame legume 45 calorii . Total 434 calorii . Ca sport am ales bicicleta de ap 15 min ( deocamdata ๐Ÿ™‚ ) dimineata si 30 min zumba pe zi undeva pe la 500 cal consumate pe zi la un aport caloric jurnalier care nu depaseste 1300 dar nu e sub 1100 .
Reteta de azi e cat se poate de simpla, somonul se face la gratar cu sare, piper si amestec de legume deshidratate italienesti ( au in ele rosii uscate, pudra de usturoi, oregano, rozmarin, etc ) . Separat am pregatit cuscusul, intr-un bol mic se pun 30 grame cuscus ( pe persoana) si se adauga peste el o lingurita de ulei de masline, se amesteca bine si se toarna apa fierbinte clocotita cu putina sare, cat sa treaca bine peste cuscus. Se lasa 5 minute si se amesteca bine, daca la test pare inca putin sec se mai adauga putina apa si se lasa inca 3 minute.
Legume : praz 50 gr, fasole verde 50 gr; dovlecel zucchini 50 gr si ardei rosu 50 gr. Se taie toate legumele cubulete mici si se pun intr-un vas mic cu o lingurita de ulei de masile si putina sare , incepem cu prazul si fasolea verde care au timp de preparare mai mare, adaugam putina apa si lasam la foc mic, adaugam dupa 10 minute dovlecelul si ardeiul rosu si mai lasam 3-4 minute cat sa ramana crocante, dupa ce scade apa adagugam condimente pentru cuscus( eu am un amestec ce contine curcuma, safran, coriadru pudra, paprica, chimen).
Se monteaza cu un patrat de montaj, incepand cu un strat de cuscus si continuand cu legumele :